VACEK, Jiří. Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students. In Písemné zkoušky a testy z cizích jazyků a z češtiny pro cizince. Univerzita Karlova v Praze: Ústav jazykové a odborné přípravy, 2007, p. 123-125. ISBN 978-80-901947-7-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Testing and Standardisation of Academic Language Competence in Non-Philology Faculty of Education Students
Name in Czech Testování a standardizace akademických linguistických dovedností u nefilologických studentů PdF
Authors VACEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Univerzita Karlova v Praze, Písemné zkoušky a testy z cizích jazyků a z češtiny pro cizince, p. 123-125, 3 pp. 2007.
Publisher Ústav jazykové a odborné přípravy
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14640/07:00049558
Organization unit Language Centre
ISBN 978-80-901947-7-9
Keywords in English testing foreign languages; academic language competence; standardisation of tests; Standardised Language Certificate
Tags academic language competence, standardisation of tests, Standardised Language Certificate, testing foreign languages
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Jiří Vacek, CSc., učo 376. Changed: 11/7/2011 10:55.
Abstract
University non-philology language tests should be set in compliance with the Common European Framework of Reference for Languages. Apart from traditional types of tests organized by special Examination Centres at universities, the new set of tests for non-philology university students should be focused on enhancing the student academic language ability to understand, find and/or identify relevant information, think critically, express an opinion, make a comment, justify the point providing supporting arguments, oppose the counterarguments, and suggest a constructive conclusion. The co-operation of language teachers with IT specialists in the making up of these new tests using modern software would be inevitable. Standardised Language Certificates based on CEFR levels should be issued and acknowledged throughout the non-philology departments, both in the Czech Republic and at the twinned universities abroad.
Abstract (in Czech)
Nové testy akademických lingvistických kompetencí studentů pedagogické fakulty jsou v souladu s Jednotným evropským referenčním rámcem CEFR a zaměřují se na rozvíjení akademických linguistických dovedností vyhledat informaci, porozumět, kriticky analyzovat, vyjádřit a obhájit svůj názor a formulovat konstruktivní závěr či řešení. Z této zkoušky student získává Standardizovaný Certifikát o složení jazykové zkoušky na příslušné úrovni (B1, B2, C1) podle CEFR. Standardizovaný Certifikát si vzájemně uznávají fakulty v ČR i partnerské univerzity v zahraničí.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 31/7/2024 03:14