D 2007

Portfolio for Student Teachers of Languages and its use in teacher training programmes

VOJTKOVÁ, Naděžda

Basic information

Original name

Portfolio for Student Teachers of Languages and its use in teacher training programmes

Name in Czech

Portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků a jeho využití ve vzdělávacích programech

Authors

VOJTKOVÁ, Naděžda (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Germany, Sborník z konference IAHE, září 2006, p. 220 do 223, 294 pp. 2007

Publisher

Schneider Verlag Hohengehre

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00032153

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-8340-0285-3

Keywords in English

portfolio; EPOSTL; reflection; selfassessment; ECML

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 15/12/2007 11:06, Mgr. Naděžda Vojtková

Abstract

V originále

The contribution looks at use of Portfolios generally and describes the specific portfolio for student teachers of languages which was designed by the team of experts in the ECML project and has been piloted at the English Department of the Faculty of Education, Masaryk University Brno.

In Czech

Příspěvek se zamýšlí nad využitím portfolia v profesní přípravě učitelů a popisuje Evropské portfolio pro studenty učitelství cizích jazyků, které vzniklo jako výsledek projektu Evropského centra pro výuku cizích jazyků a bylo pilotováno na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education