VOJTKOVÁ, Naděžda. Využití portfolia při závěrečných státních zkouškách na katedře anglického jazyka a literatury PDF MU v Brně (Using portfolio at final state examinations at the English Department, Faculty of Education). In Portfolio v cizojazyčném vyučování. Brno: KAJ PdF MU Brno, 2007, p. 63-70, 7 pp. ISBN 978-80-210-4480-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití portfolia při závěrečných státních zkouškách na katedře anglického jazyka a literatury PDF MU v Brně
Name in Czech Využití portfolia při závěrečných státních zkouškách na katedře anglického jazyka a literatury PDF MU v Brně
Name (in English) Using portfolio at final state examinations at the English Department, Faculty of Education
Authors VOJTKOVÁ, Naděžda (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Portfolio v cizojazyčném vyučování, p. 63-70, 7 pp. 2007.
Publisher KAJ PdF MU Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00032156
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4480-7
Keywords in English portfolio; received knowledge; practical skills; reflection; assessment; final examination
Tags assessment, final examination, portfolio, practical skills, received knowledge, reflection
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Naděžda Vojtková, učo 32214. Changed: 15/12/2007 11:14.
Abstract
Ve své prezentaci bych se chtěla věnovat důvodům, které vedly k zavedení portfolia při závěrečných zkouškách a způsobům jeho využití. Závěrečné zkoušky z didaktiky s využitím portfolia probíhají na katedře anglického jazyka již třetí rok a na základě zkušeností se měnil jak formát zkoušky, tak její hodnocení. Prezentace se zmíní o pozitivních stránkách portfolia, ale i o možných problémech.
Abstract (in English)
The article looks at reasons and rationale of using portfolio at final state examinations. We have used portfolio for three years now and we have changed the format and criteria of assessment based on the experience we have gained. The positive and negative aspects are mentioned too.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 21/6/2024 02:26