D 2007

Využití portfolia při závěrečných státních zkouškách na katedře anglického jazyka a literatury PDF MU v Brně

VOJTKOVÁ, Naděžda

Basic information

Original name

Využití portfolia při závěrečných státních zkouškách na katedře anglického jazyka a literatury PDF MU v Brně

Name in Czech

Využití portfolia při závěrečných státních zkouškách na katedře anglického jazyka a literatury PDF MU v Brně

Name (in English)

Using portfolio at final state examinations at the English Department, Faculty of Education

Authors

VOJTKOVÁ, Naděžda (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Portfolio v cizojazyčném vyučování, p. 63-70, 7 pp. 2007

Publisher

KAJ PdF MU Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00032156

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4480-7

Keywords in English

portfolio; received knowledge; practical skills; reflection; assessment; final examination

Tags

Reviewed
Změněno: 15/12/2007 11:14, Mgr. Naděžda Vojtková

Abstract

V originále

Ve své prezentaci bych se chtěla věnovat důvodům, které vedly k zavedení portfolia při závěrečných zkouškách a způsobům jeho využití. Závěrečné zkoušky z didaktiky s využitím portfolia probíhají na katedře anglického jazyka již třetí rok a na základě zkušeností se měnil jak formát zkoušky, tak její hodnocení. Prezentace se zmíní o pozitivních stránkách portfolia, ale i o možných problémech.

In English

The article looks at reasons and rationale of using portfolio at final state examinations. We have used portfolio for three years now and we have changed the format and criteria of assessment based on the experience we have gained. The positive and negative aspects are mentioned too.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education