HORKÁ, Hana and Hana FILOVÁ. REFLEKTIVNÍ POJETÍ PŘÍPRAVY NA UČITELSKOU PROFESI (Reflective conception in the teacher's preparation). In Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství. první. Brno: MSD s.r.o., 2007, p. 72-77. ISBN 978-80-86633-95-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name REFLEKTIVNÍ POJETÍ PŘÍPRAVY NA UČITELSKOU PROFESI
Name (in English) Reflective conception in the teacher's preparation
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic).
Edition první. Brno, Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství, p. 72-77, 6 pp. 2007.
Publisher MSD s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00020339
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-86633-95-4
Keywords in English reflexe; sebereflexe;profesionalizace; vnitřní motivace;profesni zodpovědnost; studentovo pojetí výuky
Tags profesionalizace, profesni zodpovědnost, reflexe, sebereflexe, studentovo pojetí výuky, vnitřní motivace
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 22/6/2007 22:23.
Abstract
Stať prezentuje zkušenosti z realizace studijního programu na PdF MU, který vychází z požadavků kurikulární reformy v české škole. Uvádí příklady, jak je ve výuce využíváno reflexivních postupů.
Abstract (in English)
The paper presents experience with the implementation of a study programme at the Faculty of Education MU, based on the requirements of the curricular reform in Czech schools. Examples of the application of reflexive approaches are given.
Links
GA406/05/0246, research and development projectName: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Czech Science Foundation, The Content Dimension of Basic School Curriculum
PrintDisplayed: 30/9/2024 17:44