D 2007

Destinační management a spolupráce v destinaci

HOLEŠINSKÁ, Andrea

Basic information

Original name

Destinační management a spolupráce v destinaci

Name in Czech

Destinační management a spolupráce v destinaci

Name (in English)

Destination management and cooperation in destination

Authors

HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Jihlava, Sborník z 1. a 2. mezinárodní konference "Aktuální problémy cestovního ruchu" p. 1-6, 6 pp. 2007

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/07:00032182

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-87035-01-6

Keywords in English

destination management; destination company; tourism organization; partnership in destination

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 25/6/2007 15:22, Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.

Abstract

V originále

Úvodem se příspěvek zabývá terminologií a objasněním pojmů destinační management a destinační společnost. Dále se příspěvek soustředí na spolupráci aktérů cestovního ruchu v destinaci jakožto jednoho z klíčových principů fungování destinace. Součástí příspěvku je také prezentace výsledků specifického výzkumu zaměřeného na organizaci cestovního ruchu v Jihomoravském kraji.

In English

At the beginning, the contribution deals with terminology and the explanation of terms destination management and destination company. Then the paper focuses on the process of cooperation in tourism between all stakeholders as one of the key principles. Final part of the paper presents results of the research concerning tourism organization and cooperation in South Moravia.