HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management a spolupráce v destinaci (Destination management and cooperation in destination). In Sborník z 1. a 2. mezinárodní konference "Aktuální problémy cestovního ruchu". Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2007, p. 1-6. ISBN 978-80-87035-01-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Destinační management a spolupráce v destinaci
Name in Czech Destinační management a spolupráce v destinaci
Name (in English) Destination management and cooperation in destination
Authors HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Jihlava, Sborník z 1. a 2. mezinárodní konference "Aktuální problémy cestovního ruchu" p. 1-6, 6 pp. 2007.
Publisher Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/07:00032182
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-87035-01-6
Keywords in English destination management; destination company; tourism organization; partnership in destination
Tags destination company, destination management, partnership in destination, tourism organization
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D., učo 21026. Changed: 25/6/2007 15:22.
Abstract
Úvodem se příspěvek zabývá terminologií a objasněním pojmů destinační management a destinační společnost. Dále se příspěvek soustředí na spolupráci aktérů cestovního ruchu v destinaci jakožto jednoho z klíčových principů fungování destinace. Součástí příspěvku je také prezentace výsledků specifického výzkumu zaměřeného na organizaci cestovního ruchu v Jihomoravském kraji.
Abstract (in English)
At the beginning, the contribution deals with terminology and the explanation of terms destination management and destination company. Then the paper focuses on the process of cooperation in tourism between all stakeholders as one of the key principles. Final part of the paper presents results of the research concerning tourism organization and cooperation in South Moravia.
PrintDisplayed: 13/9/2024 14:19