SKOPAL, Pavel. Staré a nové. Dějiny DVD jako dějiny diferenciace (Old and New. A History of DVD as a History of Differentiation). Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu. Praha: Národní filmový archiv, 2006, vol. 18, No 4, p. 105-124. ISSN 0862-397X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Staré a nové. Dějiny DVD jako dějiny diferenciace
Name (in English) Old and New. A History of DVD as a History of Differentiation
Authors SKOPAL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu, Praha, Národní filmový archiv, 2006, 0862-397X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/06:00018805
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English DVD; cinema; Hollywood
Tags cinema, DVD, Hollywood
Changed by Changed by: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D., učo 18130. Changed: 29/3/2010 16:57.
Abstract
Text sleduje krátké dějiny DVD jako formátu pro distribuce hollywoodských filmů z hlediska způsobu, jak funguje jako médium pro diferenciaci daného produktu. Změny na trhu jsou spojeny s efektivním vuyžitím technických kvalit nového digitálního formátu pro diferenciaci produktu (filmu, ale také DVD coby samostatného objektu konsumpce) a skrze něj pro cenovou a kvalitativní diferenciaci trhu.
Abstract (in English)
The text follows the short history of DVD as a format for the distribution of Hollywood films from the point of view of the way it functions as a medium for the differentiation of a given product. The changes to the market offering home entertainment technology are closely linked with the effective use of the technical qualities of the new digital format for the differentiation of the product (film, but also DVD as an independent object for consumption) and, through it, for the price and qualitative differentiation of the market.
PrintDisplayed: 21/7/2024 15:24