D 2005

Má tvůrčí psaní místo v nových vzdělávacích programech?

BRÜCKNEROVÁ, Karla

Basic information

Original name

Má tvůrčí psaní místo v nových vzdělávacích programech?

Name in Czech

Má tvůrčí psaní místo v nových vzdělávacích programech?

Name (in English)

Is there any place for creative writing in czech curricula documents?

Edition

Brno, Sborník prací filozofické fakulty, Řada pedagogická, p. 28-35, 7 pp. 2005

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-210-3891-8

Keywords in English

creative writing; curricula; creative writing as a school subject; creative writing as a teaching method

Tags

Reviewed
Změněno: 15/4/2010 13:08, Jana Neubertová

Abstract

V originále

Článek popisuje současný stav oboru tvůrčí psaní v české škole, a na základě analýzy Rámcových vzdělávacích programů zvažuje možné podoby tvůrčího psaní v české škole dalších let.

In English

The paper describes the current stage of the creative writing at czech primary schools and trays to prognose possible developement of the subject in the school policy founded on the new curricula documents.