D
2007
Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
SOJKA, Petr a Roman PLCH
Základní údaje
Originální název
Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
Název česky
Technologické výzvy výuky matematiky v prostředí `blended learning'
Název anglicky
Technological Challenges of Teaching Mathematics in a Blended Learning Environment
Vydání
první. Hradec Králové, Proceedings of the 8th International Conference on Technology in Mathematics Teaching, s. 26-30, 2007
Nakladatel
Univerzita Hradec Králové
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10101 Pure mathematics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/07:00019409
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
blended learning; teaching; mathematics; Maple; tex4ht; TeX; MapleNet; MathML; PDF; examination; digital typography
Štítky
blended learning,
digital typography,
examination,
Maple,
MapleNet,
mathematics,
MathML,
PDF,
teaching,
TeX,
tex4ht
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught at the Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.
Anglicky
This paper describes the following technological aspects of blended learning of mathematics: effective preparation of electronic teaching materials suited for different students' needs, videotaping of mathematics lectures, automated (self)testing of subjects taught using the computer algebra system Maple and preparation of interactive teaching materials with the MapleNet technology. Authors describe results achieved during preparation and implementation of these challenges in a Calculus course taught at the Faculty of Science, Masaryk University in Brno, in Autumn 2006.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaV | Název: E-learning v kontextu sémantického webu | Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu |
|
Zobrazeno: 6. 11. 2024 07:17