Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{720716, author = {Vlčková, Kateřina}, address = {České Budějovice}, booktitle = {Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV.}, edition = {1}, keywords = {Foreign language; learning strategies; upper secondary comprehensive school; school grade; study achievement; multinomial logistic regression; models}, language = {cze}, location = {České Budějovice}, isbn = {978-80-7040-991-6}, pages = {1-13}, publisher = {Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie}, title = {Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese}, year = {2007} }
TY - JOUR ID - 720716 AU - Vlčková, Kateřina PY - 2007 TI - Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese PB - Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie CY - České Budějovice SN - 9788070409916 KW - Foreign language KW - learning strategies KW - upper secondary comprehensive school KW - school grade KW - study achievement KW - multinomial logistic regression KW - models N2 - Příspěvek se pokouší zjistit, zda lze pomocí strategií učení vysvětlit známku z cizího jazyka. 85 strategií učení - z oblasti paměťových, kognitivních, kompenzačních, metakognitivních, sociálních a afektivních strategií (Oxford 1990) - zjišťovaných u studentů brněnských gymnázií a vybrané potenciálně intervenující proměnné jsou testovány v modelu multinomiální logistické regrese s cílem nalézt celkový model vy-světlující známku z cizího jazyka. Ukazuje se, že model je statisticky signifikantní a že strategie do určité míry známku vysvětlují. Nicméně míra vysvětlení rozptylu závisle proměnné je asi 50%. Ke zlepšení modelu (64%), dle očekávání, dochází v případě za-hrnutí dalších vysvětlujících intervenujících proměnných. ER -
VLČKOVÁ, Kateřina. Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese (Testing Model: Foreign Language Learning Strategies Explaining the Academic Achievement: Multinomial Logistic Regression Approach.). In \textit{Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV.}. 1st ed. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie, 2007, p.~1-13. ISBN~978-80-7040-991-6.
|