D 2007

Elektronické obchodování B2C

OŠKRDALOVÁ, Gabriela

Basic information

Original name

Elektronické obchodování B2C

Name (in English)

B2C-commerce

Authors

OŠKRDALOVÁ, Gabriela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Zlín, Sborník příspěvků z mezinárodní konference "Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi" p. "nestránkováno", 8 pp. 2007

Publisher

UTB ve Zlíně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/07:00050789

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-7318-536-7

Keywords in English

e-commerce; B2C-commerce; on-line customers; internet

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2012 10:45, Ing. Gabriela Oškrdalová, Ph.D.

Abstract

V originále

Předmětem příspěvku Elektronické obchodování B2C je analýza základních charakteristik elektronického obchodování B2C. Příspěvek tak pojednává o výhodách a nevýhodách elektronického obchodování B2C, a to jak z pohledu firem, tak i z pohledu konečných spotřebitelů, o on-line zákaznících a o zboží a službách, které se prodávají v e-obchodech.

In English

The subject of this paper B2C-commerce is an analysis of basic characteristics of B2C-commerce. The paper deals with advantages and disadvantages of B2C-commerce for firms and end users as well with on-line customers and goods and services of B2C-commerce.