ŽÍTEK, Vladimír. Inovativnost v sociálním podnikání - zbytečnost nebo nutnost? In Determinanty sociálneho rozvoja - Sociálne podnikanie V. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela. s. 85-90. ISBN 978-80-8083-494-4. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inovativnost v sociálním podnikání - zbytečnost nebo nutnost?
Název česky Inovativnost v sociálním podnikání - zbytečnost nebo nutnost?
Název anglicky Innovations in social enterprise - inutility or necessity?
Autoři ŽÍTEK, Vladimír (203 Česká republika, garant).
Vydání Banská Bystrica, Determinanty sociálneho rozvoja - Sociálne podnikanie V. s. 85-90, 2007.
Nakladatel Univerzita Mateja Bela
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/07:00022336
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-8083-494-4
Klíčová slova anglicky Innovation; organizational innovation; social enterprise; effectiveness; benefit
Štítky benefit, effectiveness, innovation, organizational innovation, social enterprise
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Vladimír Žítek, Ph.D., učo 8819. Změněno: 17. 12. 2007 21:19.
Anotace
Touha po vylepšení pozice Evropské unie v globální ekonomice vyústila v přijetí ambiciozní a minimálně z časového hlediska nerealistické Lisabonské strategie. Ta uvedla v život především pojem zvyšování konkurenceschopnosti. K tomuto cíli pak vede jedině dostatečně rychlé uvádění inovací všeho typu (technické, organizační, procesní, marketingové) na trh. Lze však dokázat, že inovativnost a konkurenceschopnost nejsou jen záležitostí soukromého na zisk orientovaného sektoru, ale že mají své místo i v neziskové oblasti, specificky pak v oblasti sociálního podnikání. S využitím obecných poznatků veřejné ekonomie (efektivnost veřejného sektoru, paretovská efektivnost, maximalizace užitku) příspěvek argumentuje ve prospěch nezbytnosti inovativních přístupů v sociálním podnikání.
Anotace anglicky
The ambition to make better position of Europe in global economy led to acceptance of ambitious and unrealistic Lisboan strategy. It called into action especially the term of competitiveness increasing. Only fast launching of all kind of innovations (technical, organizational, processing, and marketing) leads to meeting the objective of Lisbon strategy. It is possible to show that innovativeness and competitiveness are not only the question of private for-profit sector but they have also place in non-profit sector and social enterprise too. With utilization of general knowledge of public economics (effectiveness of public sector, Pareto effectiveness, benefit maximization) the contribution argue for necessity of innovative approaches in social enterprise.
Návaznosti
1M0524, projekt VaVNázev: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 16:47