LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizational values of Czech manufacturing companies: empirical typology (poster). (Organizational values of Czech manufacturing companies: empirical typology). In Mapping of Psychological Knowledge for Society. Abstracts from the Xth European Congress of Psychology. 2007. ISBN 978-80-7064-017-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizational values of Czech manufacturing companies: empirical typology (poster).
Name in Czech organizační hodnoty českých výrobních firem: empirická typologie
Authors LUKÁŠOVÁ, Růžena.
Edition Mapping of Psychological Knowledge for Society. Abstracts from the Xth European Congress of Psychology, 2007.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-7064-017-3
Keywords in English organizational culture manufacturing companies
Tags organizational culture manufacturing companies
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Changed: 27/7/2008 18:21.
Abstract
Most authors consider organizational values to be the core of organizational culture and an important determinant of employees behaviour within the organization. The contribution presents the results of an empirical research into organizational values of Czech manufacturing companies, which was carried out on a sample of 74 companies. Respondents of the research were representatives of top, middle-level and low-level management. The analysis of the data obtained has resulted in an empirical typology which represents the typical contents of organizational culture of Czech manufacturing companies ascertained on the level of organizational values.
Abstract (in Czech)
Organizační hodnoty jsou většinou autorů považovány za jádro organizační kultury a důležitou determinantu chování lidí v organizaci. Příspěvek prezentuje výsledky empirického výzkum organizačních hodnot, který byl proveden na vzorku 74 českých výrobních firem. Respondenty byli příslušníci vrcholového, středního a nižšího managementu zkoumaných firem. Výsledkem statistického zpracování získaných dat je empirická typologie, reprezentující typické obsahy organizační kultury českých výrobních firem identifikované na úrovni hodnot.
Links
GA402/02/0114, research and development projectName: Organizační kultura českých firem
Investor: Czech Science Foundation, Organizational Culture of Czech Firms
PrintDisplayed: 27/9/2024 21:23