2007
Insight into Corporate Social Responsibility practices of Czech companies
KAŠPAROVÁ, Klára a Radoslav ŠKAPAZákladní údaje
Originální název
Insight into Corporate Social Responsibility practices of Czech companies
Název česky
Vhled do postupů českých podniků v oblasti společenské odpovědnosti firem
Autoři
KAŠPAROVÁ, Klára (203 Česká republika, garant) a Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Antalya, Advances in Crafting Business Strategies for National and International Markets, od s. 916-925, 10 s. 2007
Nakladatel
Beykent University, Gebze Institute of Technology and Canakkale Onsekiz Mart University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Turecko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/07:00032230
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-975-01-3970-3
Klíčová slova anglicky
corporate social responsibility; reporting; content analysis; annual reports
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2010 15:44, Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
V originále
Growing power of interest groups (stakeholders) together with legislation forces companies to have bigger social responsibility for their activities. The extent of such activities in Czech companies is unknown, as the representative poll on this topic has not been done so far. Therefore we cannot describe the situation in the Czech Republic in exact data. In our paper, we try to explore activities regarding Corporate Social Responsibility reporting in Czech firms. We conducted content analysis of annual reports of companies to find out if and to what extent do the annual reports of Czech companies include information about CSR activities. Besides this explorative research aim, we have also tested three main hypotheses concerning linkages between CSR reporting and (1) ownership of companies, (2) economical conditions and (3) size of companies.
Česky
Rostoucí síla zájmových skupin (stakeholderů) spolu s legislativou nutí podniky chovat se více společensky zodpovědně. Bohužel v České republice není možné přesně popsat rozsah aktivit podniků v oblasti společenské odpovědnosti, jelikož se jejich rozsahem žádný výzkum zatím nezabýval. V našem příspěvku se zaměřujeme na reportování v této oblasti. Provedli jsme obsahovou analýzu výročních zpráv, abychom zjistili zda a do jaké míry v nich české podniky podniky informují o CSR aktivitách. Testovali jsme tři hlavní hypotézy zabývající se vztahem mezi reportováním o CSR a (1) vlastnictvím podniků, (2)ekonomickými ukazateli a (3) velikostí podniků.