D 2007

Discount certifikáty - chování certifikátů během doby trvání a jejich performance

MOKRIČKA, Peter and Martin SVOBODA

Basic information

Original name

Discount certifikáty - chování certifikátů během doby trvání a jejich performance

Name (in English)

Discount certificates - behaviour of certificates during term of expiration and their performance

Authors

MOKRIČKA, Peter (703 Slovakia) and Martin SVOBODA (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Evropské finanční systémy 2007, p. 279-288, 10 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/07:00032233

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-4319-0

Keywords in English

Discount certificate; performance; option; risks; volatility; strategies

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 10/7/2007 23:35, Ing. Peter Mokrička, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá zkoumáním discount certifikátu jakožto moderního strukturovaného finančního nástroje. Kromě odkrytí samotné struktury produktu se v něm primárně zkoumá vývoj hodnoty certifikátu během doby trvání a rovněž faktory a vliv faktorů, které změnu hodnoty discount certifikátu způsobují. Navrženy jsou také alternativní investiční strategie, které je možné uskutečnit již během doby trvání produktu.

In English

This paper deals with inquiry into discount certificate, which is moder structured financial instrument. Together with detection of self structure of the product is in the paper primarily examined value development of certificate during his validity and also factors that impose a change of discount certificate value and influence these factors during validity of product. They are proposed alternative investment strategies that are possible realize as far back as during validity of product.