KLÍMOVÁ, Viktorie. Společenská odpovědnost firem a její uplatnění v praxi (Corporate social responsibility and its utilization in practice). In Determinanty sociálneho rozvoja - Sociálne podnikanie V. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2007, p. 97-105. ISBN 978-80-8083-494-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Společenská odpovědnost firem a její uplatnění v praxi
Name (in English) Corporate social responsibility and its utilization in practice
Authors KLÍMOVÁ, Viktorie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Banská Bystrica, Determinanty sociálneho rozvoja - Sociálne podnikanie V, p. 97-105, 9 pp. 2007.
Publisher Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/07:00022367
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-8083-494-4
Keywords in English social responsibility; stakeholder; ethics; standard
Tags ethics, social responsibility, stakeholder, standard
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D., učo 22594. Changed: 8/1/2008 09:37.
Abstract
Společenskou odpovědnost firem je možné vysvětlit jako zodpovědnost korporací za věci veřejné. Nejedná se o nový koncept, spíše je nové jeho pojmenování. Promítá se paralelně ve 3 rovinách: ekonomické, environmentální a sociální; a může významným způsobem ovlivňovat život občanů i neziskových organizací. Tento článek se na společenskou odpovědnost firem dívá jak z pohledu teoretického, tak z pohledu praktického. Článek se zabývá možnostmi a příklady využití tohoto způsobu chování firem a obsahuje několik stručných případových studií.
Abstract (in English)
Corporate social responsibility can be explained as responsibility of corporations for public affairs. It is not new concept, but its label is new. It can be expressed on three levels: economic, environmental and social; and it can influence life of citizens and nonprofit organizations by signicifant way. This article views on corporate social responsibility from theoretical as well as practical aspect. The article deals with possibilities and examples of utilization of this concept and it contains several case studies.
Links
1M0524, research and development projectName: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre for the Competitiveness of the Czech Economy
PrintDisplayed: 8/5/2024 15:03