Detailed Information on Publication Record
2007
Rezervované postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
BERAN, Jan, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEKBasic information
Original name
Rezervované postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
Name (in English)
Cautious attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform
Authors
BERAN, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan MAREŠ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Orbis scholae, Praha, 2007, 1802-4637
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/07:00022386
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords in English
curriculum reform; further education; teacher's attitudes
Tags
Reviewed
Změněno: 10/11/2011 13:23, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Klíčovou podmínkou úspěšného zavádění kurikulární reformy je vytvoření takových podmínek, které posilují profesní autonomii učitele a podporují jeho přijetí změn a ochotu je realizovat. Jedním z významných faktorů tohoto procesu je oblast dalšího vzdělávání učitelů. Studie přináší výsledky šetření provedeného na podzim 2006 v jihomoravském regionu mezi učiteli základních škol. Cílem šetření bylo zjistit, které prvky považují učitelé při tvorbě školního vzdělávacího programu za problematické a jakou formu dalšího vzdělávání by v těchto problematických oblastech preferovali ze strany Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
In English
The key requirement of a successful implementation of curricular reform is the creation of such conditions that strengthen the teacher's autonomy and support his/her acceptance of the changes and his/her willingness to implement them. One of the important factors of this process is the area of teachers' further education. The study brings the results of a survey among the primary school teachers administered in autumn 2006 in the South Moravian region of Czech Republic. The aim of the survey was to find out what areas of the creation of the school curriculum are considered problematic and what form of further education in these areas provided by the Faculty of Education of Masaryk University would be preferred.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|