Detailed Information on Publication Record
2007
Tvořivá interpretace jako způsob poznávání literatury na základní škole
ZÍTKOVÁ, JitkaBasic information
Original name
Tvořivá interpretace jako způsob poznávání literatury na základní škole
Name (in English)
The creative interpretation as a way of understanding of literature at basic school.
Authors
ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Slavkov, Aktuální otázky literatury pro děti a mládež a její reflexe, p. 63-69, 7 pp. 2007
Publisher
BM Typo
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00032286
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-903339-9-0
Keywords in English
creative interpretation; epic text; fictitious world; creative interpretative activities; reader
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 12/2/2008 11:50, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá možnostmi tvořivé interpretace epických textů na základní škole. Všímá si především práce s fikčními světy těchto textů a definuje základní typy tvořivých interpretačních činností. Dále se - formou dílčí výzkumné sondy - zabývá také zastoupením tvořivých interpretačních úkolů ve vybraných čítankách.
In English
The article deals with the possibility of creative interpretation of epic texts at basic school. It notices the work with the fictitious worlds of these texts and it defines fundamental groups of creative interpretative activities. The article also includes a partial research probe - it deals with the presence of creative interpretative tasks in some readers for the 5th class.