D 2007

Tvořivá interpretace jako způsob poznávání literatury na základní škole

ZÍTKOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

Tvořivá interpretace jako způsob poznávání literatury na základní škole

Name (in English)

The creative interpretation as a way of understanding of literature at basic school.

Authors

ZÍTKOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Slavkov, Aktuální otázky literatury pro děti a mládež a její reflexe, p. 63-69, 7 pp. 2007

Publisher

BM Typo

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00032286

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-903339-9-0

Keywords in English

creative interpretation; epic text; fictitious world; creative interpretative activities; reader

Tags

Reviewed
Změněno: 12/2/2008 11:50, Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá možnostmi tvořivé interpretace epických textů na základní škole. Všímá si především práce s fikčními světy těchto textů a definuje základní typy tvořivých interpretačních činností. Dále se - formou dílčí výzkumné sondy - zabývá také zastoupením tvořivých interpretačních úkolů ve vybraných čítankách.

In English

The article deals with the possibility of creative interpretation of epic texts at basic school. It notices the work with the fictitious worlds of these texts and it defines fundamental groups of creative interpretative activities. The article also includes a partial research probe - it deals with the presence of creative interpretative tasks in some readers for the 5th class.