C 2007

Autonomní cizojazyčná třída a učebnice podporující autonomii.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Autonomní cizojazyčná třída a učebnice podporující autonomii.

Name in Czech

Autonomní cizojazyčná třída a učebnice podporující autonomii.

Name (in English)

Autonomous Foreign Language Class and Textbooks Supporting Autonomy.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Německý jazyk a literatura ve výzkumu a výuce. p. 81-92, 13 pp. Sborník prací PdF, svazek 206, 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00020417

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4324-4

Keywords in English

autonomous learning; autonomous foreign language class; analysing modern foreign language textbooks

Tags

International impact
Změněno: 26/3/2010 13:41, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek stručně vymezuje pojem autonomní učení, charaktetizuje autonomní cizojazyčnou třídu a blíže se zabývá stanovením kritérií pro analýzu modernich cizojazyčných učebnic z hlediska jejich podpory autonomie žáka.

In English

The paper gives a brief outline of the concept of autonomous learning, it describes an autonomous foreign language class and then, focuses on the criteria for analysing modern foreign language textbooks form the viewpoint of the degree in which they support learner autonomy.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching