Detailed Information on Publication Record
2007
Autonomní cizojazyčná třída a učebnice podporující autonomii.
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Autonomní cizojazyčná třída a učebnice podporující autonomii.
Name in Czech
Autonomní cizojazyčná třída a učebnice podporující autonomii.
Name (in English)
Autonomous Foreign Language Class and Textbooks Supporting Autonomy.
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Německý jazyk a literatura ve výzkumu a výuce. p. 81-92, 13 pp. Sborník prací PdF, svazek 206, 2007
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00020417
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4324-4
Keywords in English
autonomous learning; autonomous foreign language class; analysing modern foreign language textbooks
Tags
International impact
Změněno: 26/3/2010 13:41, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Článek stručně vymezuje pojem autonomní učení, charaktetizuje autonomní cizojazyčnou třídu a blíže se zabývá stanovením kritérií pro analýzu modernich cizojazyčných učebnic z hlediska jejich podpory autonomie žáka.
In English
The paper gives a brief outline of the concept of autonomous learning, it describes an autonomous foreign language class and then, focuses on the criteria for analysing modern foreign language textbooks form the viewpoint of the degree in which they support learner autonomy.
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|