NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ a Jana DOLEŽALOVÁ. Reading skills of Student of Faculties of Education. Online. první. Berlín: DGLS, 2007. Book of Abstracts. ISBN 978-3-9809663-6-8. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reading skills of Student of Faculties of Education
Název česky Čtenářské dovednosti studentů učitelství na Pedagogických fakultách
Autoři NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant), Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika) a Jana DOLEŽALOVÁ (203 Česká republika)
Vydání první. Berlín, Book of Abstracts, 2007.
Nakladatel DGLS
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Audiovizuální tvorba
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00022457
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-9809663-6-8
Klíčová slova anglicky reading skills; reading strategies; students
Štítky reading skills, reading strategies, students
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Změněno: 12. 12. 2007 12:54.
Anotace
This paper discusses the results of a survey that examined the reading skills of faculties of Education's students. In three consequent years the survey was carried out at faculties of Education in Brno and Hradec Králové, Czech Republic. First year students are asked (in a questionnaire) what reading strategies they use in their studying, how they learn from written texts and what reading and learning strategies were encouraged in their basic school years. We assume that a teacher is only able to transfer those skills that he/she knows him/herself. Czech pupils achieved average scores in these areas in the PISA and PIRLS projects. We therefore assume that working with texts is far from ideal in Czech schools. This can be changed by young teachers provided that they have met with new approaches to reading and reading literacy in the course of their university studies. The first year students' reading skills are also tested for which we adopted two texts from the PISA project. Students answer questions regarding the texts and then they view the texts from the professional perspective, assessing and comparing them.
Anotace česky
V příspěvku popisujeme výsledky průzkumu, který zjišťoval čtenářské dovednosti a čtenářské strategie studentů dvou pedagogických fakult v ČR.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 13:40