ŘEHULKA, Evžen. Self-management of teacher. In School and Health 21. 1st ed. Brno: Paido, Vydavatelství MU, 2007, p. 353-360. ISBN 978-80-7315-138-6. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Self-management of teacher |
Name in Czech | Selfmanagement učitele |
Authors | ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | 1. vyd. Brno, School and Health 21, p. 353-360, 8 pp. 2007. |
Publisher | Paido, Vydavatelství MU |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/07:00019464 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-7315-138-6 |
UT WoS | 000264733100036 |
Keywords (in Czech) | selfmanagement; učitelky; sebevýchova; sebevzdělávání |
Keywords in English | self-management; female teachers; self-education; self-upbringing |
Tags | female teachers, self-education, self-management, self-upbringing |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Dušan Kalášek, učo 56477. Changed: 28/6/2009 10:53. |
Abstract |
---|
This paper deals with application of self-management issues to teaching, though its theory is being developed mainly for economic environment. Self-management, taken as self-control or self-education, can become interesting and original source for studies of teaching. Within this frame an orientation research of basic school female teachers was performed; the research has shown that these teachers are table to use main ideas of self-management and they understand well goals of self-education and self-upbringing and also differences between defined goals and real abilities in this area and they see the mail tasks of self-management in the field of personality development. |
Abstract (in Czech) |
---|
Studie se zabývá aplikací problematiky selfmanagementu, který je rozvíjen především v ekonomickém prostředí, na učitelskou profesi. Selfmanagement chápaný jako sebeřízení, event. sebevýchova, může být zajímavým a originálním východiskem pro studium učitelství. V rámci těchto myšlenek je proveden orientační výzkum učitelek základních škol, kde se ukázalo, že učitelky jsou schopny užitečně využívat hlavních idejí selfmanagementu a uvědomují si cíle v sebevzdělávání i v sebevýchově, a rovněž diference mezi stanovenými cíly a reálnými dovednostmi v této oblasti, přičemž největší úkoly v selfmanagementu nacházejí v oblasti rozvoje osobnosti. |
Links | |
---|---|
IAA7025403, research and development project | Name: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický |
MSM0021622421, plan (intention) | Name: Škola a zdraví pro 21. století |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century |
PrintDisplayed: 11/10/2024 04:22