ŘEHULKOVÁ, Oliva a Evžen ŘEHULKA. Příspěvek k poznání kvality života učitelek základních škol. Online. In Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21. první. Brno: MSD ve spolupráci s pedagogickou fakultou MU Brno, 2007. 48 s. ISBN 978-80-86633-98-5. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příspěvek k poznání kvality života učitelek základních škol
Název česky Příspěvek k poznání kvality života učitelek základních škol
Název anglicky Contribution to understanding of quality of life in basic school teachers
Autoři ŘEHULKOVÁ, Oliva (203 Česká republika, garant) a Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika)
Vydání první. Brno, Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21, 48 s. 2007.
Nakladatel MSD ve spolupráci s pedagogickou fakultou MU Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00019466
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-86633-98-5
Klíčová slova česky učitelská profese kvalita života životní styl
Klíčová slova anglicky teaching profession quality of life life style teachers profession career
Změnil Změnil: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Změněno: 25. 3. 2010 23:08.
Anotace
Výkon povolání a životní styl určuje kvalitu života a ta se zase zpětně promítá do těchto charakteristik. Takhle pojatá kvalita života je důležitým faktorem pro poznání učitelské profese. Ukázalo se, že vztah mezi kvalitou života , výkonem učitelské profese a životním stylem není jednoznačný a učitelky si ho uvědomují především v začínající a závěrečné dekádě své profesní kariéry nebo tam, kde dochází ke změnám v profesní kariéře. Delší rutinní výkon učitelského povolání má již menší vliv na kvalitu života učitelek. Učitelství (pozitivně nebo negativně) zasahuje do kvality života učitelek především tam, kde vidíme extrémní hodnoty ve výkonu povolání či v životním stylu.
Anotace anglicky
Performance of the profession and life style determine quality of life being projected backwards into these character traits. Quality of life conceived this way is an important factor to understand teaching profession. Relation between quality of life, teaching profession performance and life style was showed as not definite; and teachers are aware of it mainly in the starting and final decade of their profession career or in situations when changes in the profession career occur. Longer routine performance of the teaching profession has a minor effect on teachers quality of life. Teaching (positively or negatively) interferes in teachers quality of life first of all where we can see extreme values in profession performance or in life style.
Návaznosti
IAA7025403, projekt VaVNázev: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 10:31