Detailed Information on Publication Record
2007
Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht).
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht).
Name in Czech
Organizační formy výuky a autonomie v cizojazyčné výuce (výzkumná zpráva).
Name (in English)
Class Arrangement and Learner Autonomy in Foreign Language Teaching (Research Report).
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Hradec Králové/Ostrava, Germanistik an tschechischen Universitätetn. p. 247-257, 11 pp. 2007
Publisher
Ostravská univerzita
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00020436
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7368-327-6
Keywords in English
classroom; arrangement; autonomous learning; foreign language
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/9/2007 07:44, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Der Beitrag präsentiert die Teilergebnisse einer Pilotforschung, die mittels der Methode der strukturierten Beobachtung die Variabilität der Unterrichtsformen an tschechischen Schulen verfolgt hat.
In Czech
Příspěvek představuje výsledky výzkumného šetření provedeného metodou strukturovaného pozorování, jež se zaměřuje na využívání organizačních forem cizojazyčné výuky podporujících autonomii žáka na českých školách.
In English
The paper presents preliminary results of a pilot research which has employed the method of structured observation to examine the variability in the usage of various forms of class arrangement in FLT at Czech schools. These forms are conceived here as indices of quality of the education process with relation to learner autonomy support.
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|