D 2007

Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht).

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht).

Name in Czech

Organizační formy výuky a autonomie v cizojazyčné výuce (výzkumná zpráva).

Name (in English)

Class Arrangement and Learner Autonomy in Foreign Language Teaching (Research Report).

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Hradec Králové/Ostrava, Germanistik an tschechischen Universitätetn. p. 247-257, 11 pp. 2007

Publisher

Ostravská univerzita

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00020436

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7368-327-6

Keywords in English

classroom; arrangement; autonomous learning; foreign language

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/9/2007 07:44, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Der Beitrag präsentiert die Teilergebnisse einer Pilotforschung, die mittels der Methode der strukturierten Beobachtung die Variabilität der Unterrichtsformen an tschechischen Schulen verfolgt hat.

In Czech

Příspěvek představuje výsledky výzkumného šetření provedeného metodou strukturovaného pozorování, jež se zaměřuje na využívání organizačních forem cizojazyčné výuky podporujících autonomii žáka na českých školách.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching