Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht).
JANÍKOVÁ, Věra. Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht). (Class Arrangement and Learner Autonomy in Foreign Language Teaching (Research Report).). In Germanistik an tschechischen Universitätetn. 1st ed. Hradec Králové/Ostrava: Ostravská univerzita, 2007, p. 247-257. ISBN 978-80-7368-327-6. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht). |
Name in Czech | Organizační formy výuky a autonomie v cizojazyčné výuce (výzkumná zpráva). |
Name (in English) | Class Arrangement and Learner Autonomy in Foreign Language Teaching (Research Report). |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | 1. vyd. Hradec Králové/Ostrava, Germanistik an tschechischen Universitätetn. p. 247-257, 11 pp. 2007. |
Publisher | Ostravská univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/07:00020436 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-7368-327-6 |
Keywords in English | classroom; arrangement; autonomous learning; foreign language |
Tags | arrangement, autonomous learning, classroom, foreign language |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 3/9/2007 07:44. |
Abstract |
---|
Der Beitrag präsentiert die Teilergebnisse einer Pilotforschung, die mittels der Methode der strukturierten Beobachtung die Variabilität der Unterrichtsformen an tschechischen Schulen verfolgt hat. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek představuje výsledky výzkumného šetření provedeného metodou strukturovaného pozorování, jež se zaměřuje na využívání organizačních forem cizojazyčné výuky podporujících autonomii žáka na českých školách. |
Abstract (in English) |
---|
The paper presents preliminary results of a pilot research which has employed the method of structured observation to examine the variability in the usage of various forms of class arrangement in FLT at Czech schools. These forms are conceived here as indices of quality of the education process with relation to learner autonomy support. |
Links | |
---|---|
GA406/05/2107, research and development project | Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka |
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching |
PrintDisplayed: 8/10/2024 07:31