Detailed Information on Publication Record
2007
Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings
OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPABasic information
Original name
Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings
Name in Czech
Positioning internetových stránek nadnárodních společností v Polsku a České republice: předběžné výsledky
Authors
OKAZAKI, Shintaro (203 Czech Republic) and Radoslav ŠKAPA (392 Japan, guarantor)
Edition
1. vyd. Lisabon, Peter Nijens (ed.), Proceedings of the 6th International Conference on Research in Advertising, p. 50-60, 14 pp. 2007
Publisher
Polythecnic Institute Of Lisbon – Escola Superior De Comunicação Social
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Portugal
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/07:00032314
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
80-210-4133-1
Keywords in English
Marketing; global strategy; local strategy; websites presentations
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 10/12/2007 09:26, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
In this paper, American multinational corporations (MNCs) website positioning was examined in Poland and the Czech Republic, in terms of (1) the standardization of visual components, (2) the localization of textual information, and (3) the enhancement of corporate website functions. Using website content analysis techniques, we evaluated the similarity between the home (US) and host sites, as well as the existence of a series of website functions. The findings suggest that American MNCs tend to apply a high level of visual components in Poland and Czech sites, while the level of standardization in textual messages is notably low in both countries.
In Czech
Naše práce si klade za cíl prozkoumat míru standardizace internetových prezentací nadnárodních společností působících v ČR a Polsku. Standardizací máme na mysli podobnost (obsahovou a vizuální) s příslušnými globálními stránkami.Protože se jedná o významné společnosti i z hlediska českého trhu, domníváme se, že výsledky - byť na omezeném vzorku - vypovídají o přístupu zahraničních společností v oblasti internetové sebeprezentace v ČR obecně.