Detailed Information on Publication Record
2007
Welche Erwartungen haben die Eltern an die Klassenlehrer ihrer Kinder
STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁBasic information
Original name
Welche Erwartungen haben die Eltern an die Klassenlehrer ihrer Kinder
Name in Czech
Jaká očekávání mají rodiče vůči třídním učitelům svých dětí
Name (in English)
What expectations can parents have in a relationship to their children's form teachers
Authors
STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Baltmannsweiler, Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen: Kompetenzen - Standards - Module, p. 281-288, 8 pp. 2007
Publisher
Schneider Verlag Hohengehren
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00022522
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-8340-0285-3
Keywords in English
form teacher; parents expectations; research anaylse
Tags
International impact
Změněno: 29/5/2009 08:27, doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
V originále
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem se závažnými edukačními úkoly ve vztahu k žákům své třídy a také k jejich rodičům. Jak hodnotí spolupráci s třídním učitelem svého dítěte rodiče, které způsoby spolupráce rodičům nejvíce vyhovují a jaké závěry z toho vyplývají pro studium učitelství. Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné sondy zaměřené k výše uvedeným otázkám.
In Czech
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem se závažnými edukačními úkoly ve vztahu k žákům své třídy a také k jejich rodičům. Jak hodnotí spolupráci s třídním učitelem svého dítěte rodiče, která témata s třídními učiteli nejčastěji řeší, které způsoby spolupráce rodičům nejvíce vyhovují a co by se mělo změnit v přístupu třídních učitelů k rodičům žáků. Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné sondy zaměřené k výše uvedeným otázkám.
In English
Form teacher is a coordinating and integrative factor with a number of relevant educational tasks in his or her relationship to pupils in the class and to their parents. How parents asses the partnership with form teacher, in which topics they often try to find solution with form teacher, which forms of partnership parents prefer and what could change in their cooperation. This paper sums up the end of the research analyse concerning these mentioned questions.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|