D 2007

Vize uplatnění sociálního pedagoga v procesu ozdravení školy

ČECH, Tomáš

Basic information

Original name

Vize uplatnění sociálního pedagoga v procesu ozdravení školy

Name in Czech

Vize uplatnění sociálního pedagoga v procesu ozdravení školy

Name (in English)

Vision of the role of social pedagogue in making school healthier

Authors

ČECH, Tomáš

Edition

Brno, Řehulka, E. aj. Škola a zdraví pro 21. století 2 [CD-ROM], p. 50-57, 8 pp. 2007

Publisher

Pedagogická fakulta MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4374-9

UT WoS

000264733100051

Keywords in English

Social pedagogue; school; social and educational problems; school social climate; specialist support; educational consultant; school methodologist of prevention; school psychologist

Tags

Reviewed
Změněno: 9/4/2011 19:25, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek reaguje na aktuální problémy z hlediska reformy školy v zdravou, demokratickou, humánní a liberální instituci. Přináší vizi uplatnění sociálního pedagoga na základních školách (vzhledem k jeho odborným znalostem a schopnostem, osobnostním předpokladům a získaným kompetencím), který se jeví jako efektivní a žádoucí článek v procesu přeměny školy a jejího společenského postavení.

In English

The article responds to the topical problems from the viewpoint of school reform into health, democratic, humane and liberal institution. It brings a vision of the role of social pedagogue in primary schools (regarding their professional knowledge and abilities, personal preconditions and acquired competences) what seems to be an effective and suitable link in process of change in school and its social position.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century