Detailed Information on Publication Record
2007
Vize uplatnění sociálního pedagoga v procesu ozdravení školy
ČECH, TomášBasic information
Original name
Vize uplatnění sociálního pedagoga v procesu ozdravení školy
Name in Czech
Vize uplatnění sociálního pedagoga v procesu ozdravení školy
Name (in English)
Vision of the role of social pedagogue in making school healthier
Authors
ČECH, Tomáš
Edition
Brno, Řehulka, E. aj. Škola a zdraví pro 21. století 2 [CD-ROM], p. 50-57, 8 pp. 2007
Publisher
Pedagogická fakulta MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4374-9
UT WoS
000264733100051
Keywords in English
Social pedagogue; school; social and educational problems; school social climate; specialist support; educational consultant; school methodologist of prevention; school psychologist
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 9/4/2011 19:25, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.
V originále
Příspěvek reaguje na aktuální problémy z hlediska reformy školy v zdravou, demokratickou, humánní a liberální instituci. Přináší vizi uplatnění sociálního pedagoga na základních školách (vzhledem k jeho odborným znalostem a schopnostem, osobnostním předpokladům a získaným kompetencím), který se jeví jako efektivní a žádoucí článek v procesu přeměny školy a jejího společenského postavení.
In English
The article responds to the topical problems from the viewpoint of school reform into health, democratic, humane and liberal institution. It brings a vision of the role of social pedagogue in primary schools (regarding their professional knowledge and abilities, personal preconditions and acquired competences) what seems to be an effective and suitable link in process of change in school and its social position.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|