V originále
V našem orálním příspěvku jsme představily metodu na identifikaci a určitou kvantifikaci některých aspektů tvořivosti, jejíž pracovní název je Test hravé tvořivosti (THT). Jedná se o kresebný test založený na principu divergentní produkce figurálních jednotek. Byl inspirován Guilfordem, ale jeho původ a vývoj je český, tj. zkušenosti s jeho používáním respektují tuzemské historické, kulturní a společenské reálie. Metoda se skládá se ze čtyř částí, každá obsahuje jako podnět tři prvky, se kterými má účastník testu THT pracovat podle instrukce uvedené na záznamovém archu. Úkolem je vytvořit co nejvíce smysluplných uskupení ze zadaných (nejčastěji geometrických) prvků a označit je nějakým názvem. Podmínkou je, aby byl použít každý z předložených prvků a to právě a jednou. Doba určená pro práci na každé části jsou 3 minuty, tzn. celková administrace testu nepřevyšuje 15 minut. Součástí prezentace bylo výzkumné použití a vyhodnocení THT na vzorku cca 600 dětí,které se věnují zájmové umělecké činnosti (výtvarné, pěvecké, taneční, folklórní a divadelně dramatické).
In English
Our oral presentation was about new creativity testing possibility. The name of this method in English will be translated as Playin Creativity Test (PCT). Test is inspired by Guilfod, has a four similar parts per 3 minutes for each - 12 minutes offall. A respondent creates combinations from 3 geometrical figures a names his pictures. He tries to product much more ideas in time limit. A second part of our presentation was brief about PCT research study of proximately 600 children who are interesting in group arts as a choristers, folklore, dancing, theatre and visual artists. We presented a first outcomes from this bigger research.