V originále
Publikace je určena především bakalářským, magisterským a doktorským studentům na Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty MU jako studijní opora. Kapitoly tvořící text knihy jsou zaměřeny na kvalitativní přístup ke zkoumání reality v pedagogických vědách. Kvalitativní přístup definujeme jako proces zkoumání jevů a problémů v autentickém prostředí s cílem získat komplexní obraz těchto jevů založený na hlubokých datech a specifickém vztahu mezi badatelem a účastníkem výzkumu. Záměrem výzkumníka provádějícího kvalitativní výzkum je za pomocí celé řady postupů a metod rozkrýt a reprezentovat to, jak lidé chápou, prožívají a vytvářejí sociální realitu.
První polovina publikace se věnuje metodologii kvalitativního přístupu, zatímco druhá je složena z realizovaných kvalitativních výzkumů v pedagogických vědách.
Publikace vychází díky podpoře Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky jako součást projektu Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů (registrační číslo projektu: CZ.04.1.03/3.2.15.1./0153).