D 2007

Vliv psychomotorické hry na rozvoj komunikačních schopností předškolních dětí

PACHOLÍK, Viktor and Dagmar TRÁVNÍKOVÁ

Basic information

Original name

Vliv psychomotorické hry na rozvoj komunikačních schopností předškolních dětí

Name (in English)

Influence of Psychomotor Games on Communication Skills Development in Preschool Children

Authors

PACHOLÍK, Viktor (203 Czech Republic, guarantor) and Dagmar TRÁVNÍKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

prvé. Banská Bystrica, Škola-edukácia-priprava učiteľa IV.: Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie, p. 214-219, 2007

Publisher

Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14330/07:00032338

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

978-80-8083-359-6

Keywords in English

communication; social communication; psychomotorics; psychomotor activity

Tags

Reviewed
Změněno: 26/3/2010 14:08, Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se věnuje problematice rozvoje sociálně komunikačních schopností u dětí předškolního věku prostřednictvím netradičních pohybových aktivit z oblasti psychomotorických činností. Sociální komunikace je zde chápána jako systém čtyř složek, kde každá může vyjadřovat jiný obsah. Ve druhé části textu autoři naznačují možnosti využití psychomotorických her jako prostředku rozvoje komunikačních schopností v některých dimenzích sociální komunikace.

In English

The paper deals with questions of social-communication skills in children of pre-school age via untraditional motor activities from the area of psychomotor games and exercises. Social communication is understood here as a system of four components. Each of these components may express a different content. In the second part of the text we propose possibilities of psychomotor activities as a means of development of communication skills in some dimensions of social communication.