Detailed Information on Publication Record
2007
Vliv psychomotorické hry na rozvoj komunikačních schopností předškolních dětí
PACHOLÍK, Viktor and Dagmar TRÁVNÍKOVÁBasic information
Original name
Vliv psychomotorické hry na rozvoj komunikačních schopností předškolních dětí
Name (in English)
Influence of Psychomotor Games on Communication Skills Development in Preschool Children
Authors
PACHOLÍK, Viktor (203 Czech Republic, guarantor) and Dagmar TRÁVNÍKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
prvé. Banská Bystrica, Škola-edukácia-priprava učiteľa IV.: Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie, p. 214-219, 2007
Publisher
Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/07:00032338
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-8083-359-6
Keywords in English
communication; social communication; psychomotorics; psychomotor activity
Tags
Reviewed
Změněno: 26/3/2010 14:08, Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.
V originále
Příspěvek se věnuje problematice rozvoje sociálně komunikačních schopností u dětí předškolního věku prostřednictvím netradičních pohybových aktivit z oblasti psychomotorických činností. Sociální komunikace je zde chápána jako systém čtyř složek, kde každá může vyjadřovat jiný obsah. Ve druhé části textu autoři naznačují možnosti využití psychomotorických her jako prostředku rozvoje komunikačních schopností v některých dimenzích sociální komunikace.
In English
The paper deals with questions of social-communication skills in children of pre-school age via untraditional motor activities from the area of psychomotor games and exercises. Social communication is understood here as a system of four components. Each of these components may express a different content. In the second part of the text we propose possibilities of psychomotor activities as a means of development of communication skills in some dimensions of social communication.