PACHOLÍK, Viktor and Dagmar TRÁVNÍKOVÁ. Vliv psychomotorické hry na rozvoj komunikačních schopností předškolních dětí (Influence of Psychomotor Games on Communication Skills Development in Preschool Children). In Škola-edukácia-priprava učiteľa IV.: Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie. prvé. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela. p. 214-219. ISBN 978-80-8083-359-6. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv psychomotorické hry na rozvoj komunikačních schopností předškolních dětí
Name (in English) Influence of Psychomotor Games on Communication Skills Development in Preschool Children
Authors PACHOLÍK, Viktor (203 Czech Republic, guarantor) and Dagmar TRÁVNÍKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition prvé. Banská Bystrica, Škola-edukácia-priprava učiteľa IV.: Školská pripravenosť detí v kontinuite predškolskej elementárnej edukácie, p. 214-219, 2007.
Publisher Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/07:00032338
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-8083-359-6
Keywords in English communication; social communication; psychomotorics; psychomotor activity
Tags communication, psychomotor activity, psychomotorics, social communication
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D., učo 45334. Changed: 26/3/2010 14:08.
Abstract
Příspěvek se věnuje problematice rozvoje sociálně komunikačních schopností u dětí předškolního věku prostřednictvím netradičních pohybových aktivit z oblasti psychomotorických činností. Sociální komunikace je zde chápána jako systém čtyř složek, kde každá může vyjadřovat jiný obsah. Ve druhé části textu autoři naznačují možnosti využití psychomotorických her jako prostředku rozvoje komunikačních schopností v některých dimenzích sociální komunikace.
Abstract (in English)
The paper deals with questions of social-communication skills in children of pre-school age via untraditional motor activities from the area of psychomotor games and exercises. Social communication is understood here as a system of four components. Each of these components may express a different content. In the second part of the text we propose possibilities of psychomotor activities as a means of development of communication skills in some dimensions of social communication.
PrintDisplayed: 29/3/2024 11:01