GRENAROVÁ, Renée, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Specifické poruchy učení a výuka cizím jazykům v mezinárodním kontextu (Specific learning disabilities and foreign language teaching in an international context). In BARTOŇOVÁ, Miroslava (ed.) Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV / Specific Learning Difficulties in Context of Educational Fields of RVP ZV. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 133-146. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-162-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifické poruchy učení a výuka cizím jazykům v mezinárodním kontextu
Name (in English) Specific learning disabilities and foreign language teaching in an international context
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, belonging to the institution), Světlana HANUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Věra JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Hana KYLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, BARTOŇOVÁ, Miroslava (ed.) Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV / Specific Learning Difficulties in Context of Educational Fields of RVP ZV. p. 133-146, 14 pp. Edice pedagogické literatury. 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022559
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-162-1
Keywords (in Czech) vyučování jazyků u žáků s SPU; mezinárodní kontext; aktuální situace v České republice
Keywords in English teaching language to children with SLD; international context; current situation in the Czech Republic
Tags French speaking countries
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 13/9/2014 06:56.
Abstract
Ve stati je proveden nástin problematiky vyučování cizím jazykům v české škole v rámci mezinárodního kontextu u žáků se specifickými poruchami učení. Jsou uvedeny termíny užívané v jednotlivých jazycích, tj. angličtině, němčině, francouzštině a ruštině, pro souborné označení specifické poruchy učení (dále SPU) i pro jednotlivé poruchy, pozornost je věnována základním profesním a odborným organizacím a institucím, jež se zabývají problematikou SPU v České republice, anglicky mluvících zemích, německy mluvícím regionu, na francouzsky mluvících územích, v Ruské federaci a zemích bývalého Sovětského svazu.
Abstract (in English)
Specific learning difficulties and teaching foreign language in international context are described in this paper. There are described terms used in different languages. Focus is on specific institutions dealing with these difficulties in the Czech Republic and English, German, French and Russian speaking countries.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/7/2024 07:24