HANUŠOVÁ, Světlana and Radka MLÝNKOVÁ. Problematika výuky angličtiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele (Teaching English in classes with pupils with specific learning difficulties from teacher's point of view). In Bartoňová, M.: Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV / Specific learning difficulties in context of educational spheres of Framework education programme for primary education. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 167-182, 15 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-162-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Problematika výuky angličtiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele
Name (in English) Teaching English in classes with pupils with specific learning difficulties from teacher's point of view
Authors HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Radka MLÝNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M.: Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV / Specific learning difficulties in context of educational spheres of Framework education programme for primary education. p. 167-182, 15 pp. Edice pedagogické literatury, 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00022560
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-162-1
Keywords in English pupil with specific learning difficulties; teaching English; alternative methods; e-learning course.
Tags alternative methods, e-learning course., teaching English
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 13/9/2014 06:56.
Abstract
Ve stati je prezentován výzkum zaměřený na zmapování situace v oblasti výuky angličtiny na základních školách v Jihomoravském regionu. Cílem první fáze uskutečněné ve školním roce 2006/2007 bylo zmapovat situace na základních školách v Jihomoravském regionu a analyzovat pohled učitelů na problematiku začleňování žáků se specifickými poruchami učení do běžné výuky angličtiny. Analýza a interpretace získaných dat budou využity jako podklad ke stanovení optimálních postupů vhodných pro výuku angličtiny ve třídách, v nichž jsou intaktní žáci vzděláváni spolu se žáky s SPU.
Abstract (in English)
Research about teaching English at primary schools in South Moravian region is described here. The first phase was accomplished in 2006/2007, its goal was to analyze teacher's opinion on integration of pupils with specific learning difficulties into English lessons. Data obtained will serve for other approaches suitable for learning English in classes with these pupils.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/6/2024 21:50