Detailed Information on Publication Record
2007
Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
MAREŠ, Jan, Jan BERAN and Stanislav JEŽEKBasic information
Original name
Postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy
Name (in English)
Attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform
Authors
MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor), Jan BERAN (203 Czech Republic) and Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic)
Edition
2007
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Audiovizuální tvorba
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00022566
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
curriculum reform; further education; teacher's attitudes
Změněno: 14/9/2007 12:16, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Klíčovou podmínkou úspěšného zavádění kurikulární reformy je vytvoření takových podmínek, které posilují profesní autonomii učitele a podporují jeho přijetí změn a ochotu je realizovat. Jedním z významných faktorů tohoto procesu je oblast dalšího vzdělávání učitelů. Studie přináší výsledky šetření provedeného na podzim 2006 v jihomoravském regionu mezi učiteli základních škol. Cílem šetření bylo zjistit, které prvky považují učitelé při tvorbě školního vzdělávacího programu za problematické a jakou formu dalšího vzdělávání by v těchto problematických oblastech preferovali ze strany Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
In English
The key requirement of a successful implementation of curricular reform is the creation of such conditions that strengthen the teacher's autonomy and support his/her acceptance of the changes and his/her willingness to implement them. One of the important factors of this process is the area of teachers' further education. The study brings the results of a survey among the primary school teachers administered in autumn 2006 in the South Moravian region of Czech Republic. The aim of the survey was to find out what areas of the creation of the school curriculum are considered problematic and what form of further education in these areas provided by the Faculty of Education of Masaryk University would be preferred.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|