D 2007

Problematika výuky němčiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele. Výsledky výzkumu.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Problematika výuky němčiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele. Výsledky výzkumu.

Name in Czech

Problematika výuky němčiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele. Výsledky výzkumu.

Name (in English)

Teaching German in Classes with Pupils with Specific Learning Difficulties from Teacher´s point of view. Research results.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. p. 92-114, 22 pp. 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00022578

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-150-8

Keywords in English

specific learning difficulties; teaching of German; foreign language teaching; integration
Změněno: 17/12/2007 12:06, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem je zjištění vybraných základních údajů týkajících se současného stavu ve výuce němčiny u žáků se specifickými poruchami učení.

In English

Specific conditions must be set to fulfil needs of pupils with specific learning difficulties. Research about teaching German language as a foreign language with pupils with specific learning difficultiesis described here.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education