LAZAROVÁ, Bohumíra. Další vzdělávání učitelů: k problematice rezistence (In-service teacher training: towards resistance issue). Pedagogické rozhĺady. Banská Bystrica, 2007, vol. 16, No 3, p. 14-17. ISSN 1335-0404.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Další vzdělávání učitelů: k problematice rezistence
Name (in English) In-service teacher training: towards resistance issue
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Pedagogické rozhĺady, Banská Bystrica, 2007, 1335-0404.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/07:00029009
Organization unit Faculty of Sports Studies
Keywords in English teachers; resistance; teachers personality
Tags resistance, teachers, teachers personality
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Changed: 30/3/2009 11:59.
Abstract
Resistence je v textu pojímána jako odolnost vůči změnám a dalšímu vzdělávání u učitelů. Není vnímána jako negativní jev, ale jako zdroj poznání. Autorka věnuje pozornost projevům a zdrojům resistence a některým možnostem zvládání.
Abstract (in English)
The resistance is understand as a teachers resistivity to the changes and professional development, in the article. It is not perceived as a negative phenomenon, but as a source of a new recognition. The author pays attention to the resistance manifestations, its grounds an some coping possibilities.
Links
GA406/03/0700, research and development projectName: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training
PrintDisplayed: 6/5/2024 23:27