J 2007

Další vzdělávání učitelů: k problematice rezistence

LAZAROVÁ, Bohumíra

Basic information

Original name

Další vzdělávání učitelů: k problematice rezistence

Name (in English)

In-service teacher training: towards resistance issue

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Pedagogické rozhĺady, Banská Bystrica, 2007, 1335-0404

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/07:00029009

Organization unit

Faculty of Sports Studies

Keywords in English

teachers; resistance; teachers personality

Tags

Reviewed
Změněno: 30/3/2009 11:59, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Abstract

V originále

Resistence je v textu pojímána jako odolnost vůči změnám a dalšímu vzdělávání u učitelů. Není vnímána jako negativní jev, ale jako zdroj poznání. Autorka věnuje pozornost projevům a zdrojům resistence a některým možnostem zvládání.

In English

The resistance is understand as a teachers resistivity to the changes and professional development, in the article. It is not perceived as a negative phenomenon, but as a source of a new recognition. The author pays attention to the resistance manifestations, its grounds an some coping possibilities.

Links

GA406/03/0700, research and development project
Name: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training