Informační systém MU
SIEGLOVÁ, Naděžda. Žáci-cizinci v procesu literární komunikace (úvod do problematiky) (Pupils- foreigns in the process of literacy communication (inroduction)). In Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Brno: Paido, 2007, 128 pp. ISBN 978-80-7315-150-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žáci-cizinci v procesu literární komunikace (úvod do problematiky)
Name (in English) Pupils- foreigns in the process of literacy communication (inroduction)
Authors SIEGLOVÁ, Naděžda (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, 128 pp. 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00032362
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-150-8
Keywords in English education of children of foreigners; intergation; reading; multicultural education; secondary schools
Tags intergation, multicultural education, reading, secondary schools
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc., učo 1330. Changed: 18/3/2010 10:52.
Abstract
Autorka se ve svém článku zabývá problematikou vzdělávání cizinců v českých základních školách. Představuje některé projekty Ministerstva školství, mládeže a sportu ČR, které pomáhají žákům cizincům v integraci do majoritní společnosti. Zaměřuje se obzvláště na jejich osvojování českého jazyka a na čtení s porozuměním .
Abstract (in English)
The author deals with the problem of education of foreigners at the Czech secondary schools. She is introducing some projects of the Ministry of Education, youth and sports of the Czech Republic which are helpful in integration of pupils foreigners into the majority society. She is concerned especially with their Czech language acquisition and reading with understanding. The author is concerned especially with the Czech language acquisition of pupils foreigners. She is introducing some projects of the Ministry of education which are helpful in integration of pipils-foreigners into the majority society.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 6/7/2024 09:22