Žáci-cizinci v procesu literární komunikace (úvod do problematiky)
SIEGLOVÁ, Naděžda. Žáci-cizinci v procesu literární komunikace (úvod do problematiky) (Pupils- foreigns in the process of literacy communication (inroduction)). In Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Brno: Paido, 2007, 128 pp. ISBN 978-80-7315-150-8. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Žáci-cizinci v procesu literární komunikace (úvod do problematiky) |
Name (in English) | Pupils- foreigns in the process of literacy communication (inroduction) |
Authors | SIEGLOVÁ, Naděžda (203 Czech Republic, guarantor). |
Edition | Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, 128 pp. 2007. |
Publisher | Paido |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/07:00032362 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-7315-150-8 |
Keywords in English | education of children of foreigners; intergation; reading; multicultural education; secondary schools |
Tags | intergation, multicultural education, reading, secondary schools |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc., učo 1330. Changed: 18/3/2010 10:52. |
Abstract |
---|
Autorka se ve svém článku zabývá problematikou vzdělávání cizinců v českých základních školách. Představuje některé projekty Ministerstva školství, mládeže a sportu ČR, které pomáhají žákům cizincům v integraci do majoritní společnosti. Zaměřuje se obzvláště na jejich osvojování českého jazyka a na čtení s porozuměním . |
Abstract (in English) |
---|
The author deals with the problem of education of foreigners at the Czech secondary schools. She is introducing some projects of the Ministry of Education, youth and sports of the Czech Republic which are helpful in integration of pupils foreigners into the majority society. She is concerned especially with their Czech language acquisition and reading with understanding. The author is concerned especially with the Czech language acquisition of pupils foreigners. She is introducing some projects of the Ministry of education which are helpful in integration of pipils-foreigners into the majority society. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 15/10/2024 16:09