D 2007

Žáci-cizinci v procesu literární komunikace (úvod do problematiky)

SIEGLOVÁ, Naděžda

Basic information

Original name

Žáci-cizinci v procesu literární komunikace (úvod do problematiky)

Name (in English)

Pupils- foreigns in the process of literacy communication (inroduction)

Authors

SIEGLOVÁ, Naděžda (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole, 128 pp. 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00032362

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-150-8

Keywords in English

education of children of foreigners; intergation; reading; multicultural education; secondary schools

Tags

International impact
Změněno: 18/3/2010 10:52, doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.

Abstract

V originále

Autorka se ve svém článku zabývá problematikou vzdělávání cizinců v českých základních školách. Představuje některé projekty Ministerstva školství, mládeže a sportu ČR, které pomáhají žákům cizincům v integraci do majoritní společnosti. Zaměřuje se obzvláště na jejich osvojování českého jazyka a na čtení s porozuměním .

In English

The author deals with the problem of education of foreigners at the Czech secondary schools. She is introducing some projects of the Ministry of Education, youth and sports of the Czech Republic which are helpful in integration of pupils foreigners into the majority society. She is concerned especially with their Czech language acquisition and reading with understanding. The author is concerned especially with the Czech language acquisition of pupils foreigners. She is introducing some projects of the Ministry of education which are helpful in integration of pipils-foreigners into the majority society.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education