V originále
Trenérství představuje profesi rozličných podob, která od svých vykonavatelů vyžaduje nejen široké odborné znalosti, ale také osobnostní předpoklady a sociální dovednosti. Profesní role trenéra se vyvíjí v souvislosti s měnící se podobou sportovního světa, stále vyšší nároky jsou kladeny na trenérovy vůdcovské, strategické a taktické schopnosti, ale současně i na jeho pedagogickou odpovědnost. V důsledku přirozených proměn trenérské profese přitahuje stále více pozornosti otázka vzdělávání trenérů. Zdůrazňuje se zejména tzv. klinický přístup a celoživotní učení. Autoři příspěvku berou tato východiska v úvahu a naznačují některé hlavní problémy a výzvy současného vzdělávání trenérů. Teoretické pojednání je doplněno o dílčí výsledky předvýzkumu zaměřeného na vzdělávání trenérů.
Anglicky
Coaching represent a profession of various forms requiring from its practitioners not only extensive expert knowledge, but also personal dispositions and social skills. The professional roles of coach depending on the changing form of the sports world. As a consequence of natural transformation of the coaching profession the issue of coach education attracts more attention. The main emphasis is laid on the necessity of the so called clinical approach and life-long learning. The contributors take these starting points into consideration and mention several main problems and challenges in education of coaches. The theoretical part is complemented by particular results of preliminary research focused on the problems of education of coaches.