KORCOVÁ, Kateřina. Učí učitelé konstruktivisticky? (Do Teachers use the constructivist approach?). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 15. konference ČAPV (CD-ROM). České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007, p. 1 - 10. ISBN 978-80-7040-991-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učí učitelé konstruktivisticky?
Name (in English) Do Teachers use the constructivist approach?
Authors KORCOVÁ, Kateřina.
Edition České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 15. konference ČAPV (CD-ROM), p. 1 - 10, 10 pp. 2007.
Publisher Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7040-991-6
Keywords in English Constructivism; characteristics of the constructivist education; observation of schooling
Tags constructivism, observation of schooling
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D., učo 162669. Changed: 14/4/2010 21:07.
Abstract
Prezentovaný příspěvek je součástí disertační práce, která prověřuje, zda učitelův způsob a realizace výuky ovlivňují charakter zvládnutí učiva žáky. Text seznamuje s výzkumem, který je založený na metodě pozorování. Proběhl u 16 učitelek ve třetích třídách základní školy v hodině prvouky a zaměřil se na přítomnost konstruktivistických znaků ve výuce.
Abstract (in English)
This contribution is a part of dissertation thesis which finds out if the teachers concept of schooling influences that pupils are able to keep the taught topic in mind. This article introduces a research based on the method of observation. The research was held with 16 teachers in the third class of primary school and the observation was focused on whether the teachers use the constructivist approach.
PrintDisplayed: 21/7/2024 14:16