D 2007

Učí učitelé konstruktivisticky?

KORCOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Učí učitelé konstruktivisticky?

Name (in English)

Do Teachers use the constructivist approach?

Authors

KORCOVÁ, Kateřina

Edition

České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 15. konference ČAPV (CD-ROM), p. 1 - 10, 10 pp. 2007

Publisher

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7040-991-6

Keywords in English

Constructivism; characteristics of the constructivist education; observation of schooling
Změněno: 14/4/2010 21:07, Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.

Abstract

V originále

Prezentovaný příspěvek je součástí disertační práce, která prověřuje, zda učitelův způsob a realizace výuky ovlivňují charakter zvládnutí učiva žáky. Text seznamuje s výzkumem, který je založený na metodě pozorování. Proběhl u 16 učitelek ve třetích třídách základní školy v hodině prvouky a zaměřil se na přítomnost konstruktivistických znaků ve výuce.

In English

This contribution is a part of dissertation thesis which finds out if the teachers concept of schooling influences that pupils are able to keep the taught topic in mind. This article introduces a research based on the method of observation. The research was held with 16 teachers in the third class of primary school and the observation was focused on whether the teachers use the constructivist approach.