Detailed Information on Publication Record
2007
Učí učitelé konstruktivisticky?
KORCOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Učí učitelé konstruktivisticky?
Name (in English)
Do Teachers use the constructivist approach?
Authors
KORCOVÁ, Kateřina
Edition
České Budějovice, Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 15. konference ČAPV (CD-ROM), p. 1 - 10, 10 pp. 2007
Publisher
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7040-991-6
Keywords in English
Constructivism; characteristics of the constructivist education; observation of schooling
Změněno: 14/4/2010 21:07, Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.
V originále
Prezentovaný příspěvek je součástí disertační práce, která prověřuje, zda učitelův způsob a realizace výuky ovlivňují charakter zvládnutí učiva žáky. Text seznamuje s výzkumem, který je založený na metodě pozorování. Proběhl u 16 učitelek ve třetích třídách základní školy v hodině prvouky a zaměřil se na přítomnost konstruktivistických znaků ve výuce.
In English
This contribution is a part of dissertation thesis which finds out if the teachers concept of schooling influences that pupils are able to keep the taught topic in mind. This article introduces a research based on the method of observation. The research was held with 16 teachers in the third class of primary school and the observation was focused on whether the teachers use the constructivist approach.