PITNER, Tomáš, Jaroslav RÁČEK a Renate MOTSCHNIG. Person centered, technology enhanced learning as exemplified in a course on communication and soft skills at the MU in Brno. In Sborník konference ICTE 2007. 1. vyd. Ostrava: University of Ostrava. s. 25-36. ISBN 978-80-7368-388-7. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Person centered, technology enhanced learning as exemplified in a course on communication and soft skills at the MU in Brno
Název česky PCTeL na příkladu kurzu Communication and Soft-skills na MU v Brně
Autoři PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant), Jaroslav RÁČEK (203 Česká republika) a Renate MOTSCHNIG (40 Rakousko).
Vydání 1. vyd. Ostrava, Sborník konference ICTE 2007, od s. 25-36, 12 s. 2007.
Nakladatel University of Ostrava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/07:00024127
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-7368-388-7
Klíčová slova anglicky Person Centered Approach; person centered technology enhanced learning; transferable skills; soft skills; open source tools; inclusive universal access
Štítky Inclusive universal access, open source tools, Person Centered Approach, soft skills, transferable skills
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D., učo 94. Změněno: 23. 6. 2009 16:30.
Anotace
Surprisingly, while educational paradigms have been cast under the traditions of cognitivism, behaviorism, and constructivism, the humanistic approach to education has only rarely been recognized as forming the didactical baseline in technology enhanced learning. In this paper we illustrate and discuss the potentials of humanistic education by following the Person Centered Approach in one instance of a technology enhanced setting. The accompanying action research based study aims to provide educators with a realistic image of person centered learning in action and to inspire them in their own educational practice and research.
Anotace česky
Humanistické přístupy ke vzdělávání (přístup orientovaný na člověka - PCA) stojí vzhledem k počítačové podpoře výuky překvapivě v pozadí za metodikami konstruktivistickými, kognitivistickými a behavioristickými. Příspěvek diskutuje možnosti PCTeL a ukazuje je na příkladu kurzu Communication and Soft-skills na MU v Brně
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 04:31