Detailed Information on Publication Record
2007
Effect of Videoconferencing Environments on Perception of Communication
SLOVÁK, PetrBasic information
Original name
Effect of Videoconferencing Environments on Perception of Communication
Name in Czech
Efekt videokonferenčních prostředí na percepci komunikace
Authors
SLOVÁK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, Brno, 2007, 1802-7962
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
20200 2.2 Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14330/07:00022681
Organization unit
Faculty of Informatics
Keywords in English
communication; videoconferencing; groups;
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 8/10/2007 13:52, Mgr. Petr Slovák
V originále
Videoconferencing systems are an increasingly popular way of co-working independently on physical distance. Unfortunately, none of the systems created so far has reached the common goal of supplying the participants with an environment that allows natural interaction. This paper gives an overview of this field with a special interest taken in cognitive part of the communication - that is mainly the impact of different videoconferencing system settings on user's perception as well as the overall efficiency of the communication.
In Czech
Videokonference (VMC)1 se stávají stále oblíbenějším způsobem, jak spolupracovat nezávisle na fyzické vzdálenosti. Přes zvyšující se kvalitu zvuku i obrazu se však VMC dosud nevyrovná klasické face-to-face komunikaci a to jak v efektivitě, tak v subjektivním dojmu účastníků. Tato práce se snaží postihnout nejdůležitější doposud provedené experimenty zabývající se VMC převážně z hlediska percepce (vnímání) VMC komunikace a jeho porovnání s face-to-face. Výsledky těchto výzkumů je možné využít pro vytvoření softwaru podporujícího VMC, který bude pro uživatele co nejvíce intuitivní a 'přirozený' - tedy přibližující se konverzaci face-to-face.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
| ||
MSM0021622419, plan (intention) |
|