Detailed Information on Publication Record
2007
Jaká očekávání mají rodiče vůči třídním učitelům svých dětí
STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁBasic information
Original name
Jaká očekávání mají rodiče vůči třídním učitelům svých dětí
Name in Czech
Jaká očekávání mají rodiče vůči třídním učitelům svých dětí
Name (in English)
What are the parents expecatations to their childrens form teachers
Authors
STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, guarantor) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic)
Edition
2007. vyd. Bratislava, Fórum o premenách školy v 21. storočí, p. 107-114, 8 pp. 2007
Publisher
Katedra predškolnej a elementárnej pedagogiky Pdf UK v Bratislavě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00022704
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-969146-7-8
Keywords in English
form teacher; a teacher-parents cooperation; valued modes of cooperation; a form teachers atributes
Tags
Změněno: 18/6/2009 14:07, doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
V originále
Třídní učitel je koordinačním a integračním činitelem se závažnými edukačními úkoly ve vztahu k žákům své třídy a také k jejich rodičům. Jak hodnotí spolupráci s třídním učitelem svého dítěte rodiče, které způsoby spolupráce rodičům nejvíce vyhovují a jaké závěry z toho vyplývají pro studium učitelství. Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumné sondy zaměřené k výše uvedeným otázkám.
In English
Form teacher is a coordinating and integrative factor with a number of relevant educational tasks in his or her relationship to pupils in the class and to their parents. How parents asses the partnership with form teacher, which forms of partnership parents prefer and what are the results for the prospective teachers pregradual study. This paper sums up the partial conclusions of the research analyses concerning the questions as mentioned.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|