D
2007
Food Intake Disorders-Awarness and Prevention of Pupils of the Second School Year at Elementary Schools in Brno
KACHLÍK, Petr, Marie HAVELKOVÁ a Lenka PROCHÁZKOVÁ
Základní údaje
Originální název
Food Intake Disorders-Awarness and Prevention of Pupils of the Second School Year at Elementary Schools in Brno
Název česky
Poruchy příjmu potravy - informovanost a prevence u žáků na 2. stupni základních škol v Brně
Vydání
1. vyd. Brno, 2nd Conference School and Health 21, od s. 793-812, 20 s. 2007
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
30000 3. Medical and Health Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00022708
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
poruchy příjmu potravy, mentální anorexie, mentální bulimie, BMI, dotazník,studie,prevence
Klíčová slova anglicky
food intake disorders; mental anorexia; mental bulimia; BMI; questionnaire; study; prevention
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
The aim of this work was to find out how well pupils at elementary are informed about the problem of food intake disorders (FID) and suggest some precautions of primary prevention. Mapping of the situation was carried out through an anonymous questionnaire on a sample of 231 pupils of various school years at five elementary schools in Brno. The findings showed that boys are more satisfied with their appearance than girls. However girls have a better knowledge of FID causes than boys, they would also welcome more information. The field of FID is included at elementary schools only partly, which is closely linked with relatively low level of childrens awareness. In the future there will be a need to dedicate more time to FID and leave more space for their own expression and discussion.
Česky
Cílem práce bylo zjistit, jak jsou informováni žáci na základních školách o problematice poruch přijmu potravy (dále jen PPP) a navrhnout opatření primární prevence. Mapování situace bylo prováděno pomocí anonymního dotazníkového šetření na vzorku 231 žáků druhého stupně 5 brněnských ZŠ. Ukázalo se, že hoši jsou se svým vzhledem spokojenější než dívky. Dívky však vědí o příčinách vzniku PPP více než hoši, uvítaly by rovněž více poznatků. Ve škole je oblast PPP do výuky zařazena jen okrajově, čemuž odpovídá i relativně nízká informovanost dětí. V budoucnu bude nutné vyčlenit na probírání PPP více času, ponechat dětem větší prostor pro jejich vlastní vyjádření a diskusi.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr | Název: Škola a zdraví pro 21. století | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století |
|
Zobrazeno: 5. 11. 2024 07:58